Buku nombor dua pun sampai



Bila agaknya buku Remember Me ? akan sampai. Saya resah. Memikirkan masa sudah suntuk. Hujung minggu saya ini dan seminggu hadapan saya tiada di Langkawi. Bagaimana kalau bukunya sampai kala saya tiada. Risau.

Apalah yang nak diresah , dirisau , dirungsingkan. Bukankah semua yang berlaku itu berlaku dengan izin Allah.

Hadis Rasulullah S.A.W yg bermaksud...

' Janganlah engkau bersusah hati ( terhadap apa yang engkau kehendaki pada urusan dunia dan akhirat), apa yang ditakdirkan tetap akan berlaku dan apa yang ditetapkan ganjaran untuk engkau tetap akan datang '

Riwayat Abdullah Ibn Mas'ud,Tafsir Qurtubi;7/62

Lalu hati segera tenang.

Pukul 10 pagi yang sama buku nombor dua yang saya pesan daripada bangibookseller pun sampai. Syukur Alhamdullilah.

0 comments: